vineri, 10 august 2012

Deontologia poliției rutiere…

Tehnico-științific am progresat enorm, dar etico-moral suntem sub concepțiile antice ale lui Confucius.

Așa că, odată cu intersecția mileniilor, majoritatea profesiilor și-au impus o etică, deși, de cele mai multe ori, doar la nivel teoretic. Oricum, juriștii, medicii, profesorii, jurnaliștii, bibliotecarii, istoricii, psihologii, etc., și-au compus câte unul, ulterior încercându-se defilarea în limitele acestuia.

Din păcate, sunt profesii, cu greutate socială, care și-au făcut un cod deontologic de dragul făcutului. Și dacă nu m-aș fi ciocnit astăzi cu poliția rutieră, n-aș mai fi aflat că aceștia suferă, fără dubii, de lipsa unei etici profesionale. Am căutat câteva ore, și în sfârșit, am găsit CODUL DE ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE AL POLIŢISTULUI. Un cod destul de vag, cu enunțarea unor obligații foarte generale și abstracte.


Pe mine mă interesează un fapt anume: Cum trebuie să se comporte un inspector al poliției rutiere, atunci când oprește un conducător auto? Căci cel care ne-a oprit azi, a făcut primii 2 pași astfel: a) Bună ziua; b) Ați băut? Evident a urmat testul alcoolemiei, cu un șir de insinuări și mici șantaje – Cam miroase a băutură! Cât ați consumat? Când ați băut ultima dată? Ce ați băut? Etc…

Ideea e că m-am ferit de o groapă, iar agentului i s-a părut că sunt beat. Oare nu i-a trecut prin minte înțeleptului că s-ar putea să-mi fie rău, poate am tensiune, poate am imunitatea scăzută, poate am o durere, finalmente, de dinte! Nu, el se rezumă doar la băutură…

De asemenea, am găsit pe un forum (doar denumirea) – Regulamentul cu privire la serviciul patrulare al poliţiei rutiere a MAI, aprobat prin ordinul MAI nr.45 din 19.02.2002 – ce ar fi mai secretizat, fiindcă oferă mai multe informații privitor la comportamentul domnilor cu bastoane. Dacă-l aveți, v-aș ruga să mă ajutați, căci vreau să mă conving – poate totuși prima întrebare ține de băutură? Mai ales că, am menționat recent într-o postare despre dragostea moldovenilor pentru licoarea lui Bachus...
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu